Zo zetten winkels je aan om meer make-up te kopen!

Je hebt het vast al wel eens meegemaakt: je hebt meer geld uitgegeven aan make-up dan eigenlijk je bedoeling was. Het kan natuurlijk zijn dat je een grote passie hebt voor make-up, zoals mij, maar dat is niet de enige reden! Er is serieus nagedacht over het ontwerp en de organisatie van een make-up afdeling.

Misschien ook interessant: Met deze slimme trucjes is je nagellak langer houdbaar! 

Je koopt meer producten dan je van plan was

Eigenlijk was je op zoek naar een nieuwe lipstick maar de vriendelijke winkeldame laat je een bijpassende blush én oogschaduw zien. Dat kan je natuurlijk niet laten liggen 😉

Drie op een rij?

Het gebeurt vaak dat een parfum, body lotion en body spray naast elkaar staan. Wat wij als consumenten niet weten is dat het product met de hoogste winstmarge in het midden staat. Dit is natuurlijk de plek die de meeste aandacht trekt! Denk maar aan de winnaar die goud krijgt op het podium, ook hij/zij staat in het midden.

LED-verlichting

In de meeste winkels wordt TL-verlichting gebruikt maar in een make-up winkel of een make-up afdeling wordt meestal LED-verlichting gebruikt. Deze geven wit licht waardoor kleurrijke make-up er aantrekkelijker uit zal zien. En iets wat er aantrekkelijk uitziet wordt vaker verkocht natuurlijk!

Prijzen aangeven

Hoe vaak heb je al gemerkt dat sommige  producten geen prijsaanduiding hebben? Dit wordt vaak bewust gedaan zodat klanten naar een verkoopster moeten om de prijs te gaan vragen. Dit heeft dan weer tot gevolg dat er een verkooppraatje gestart zal worden en jij vervolgens weer met meer make-up naar buiten gaat dan gepland.

Lees ook: Dit zijn de nagellak trends voor het najaar! 

Met het bovenstaande in je achterhoofd zal je volgende keer misschien wel bewuster shoppen 😉

Door: Marjolein

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *