How to: Gezonde maaltijden maken met een klein budget

gezonde maaltijden

Voor Bugetella schrijf ik vandaag over een erg leuk onderwerp; namelijk gezonde maaltijden. Veel mensen zijn in de veronderstelling dat gezond eten duur is. Soms kan het een beetje prijzig zijn, maar als je dezelfde producten voor meerdere gerechten gebruikt, kun je vaak goedkope gezonde maaltijden bereiden.

Vandaag laat ik zien hoe je voor €10,00 aan producten kunt kopen waar je meerdere gezonde maaltijden van kunt maken die genoeg vullen en voedzaam zijn. De gezonde maaltijden zijn gericht op 1 persoon en ik zal ook extra tips geven om geld te besparen op gezond eten. De volgende producten kocht ik bij de Jumbo. Niet elke supermarkt hanteert dezelfde prijzen. De onderstaande prijzen zijn ter indicatie.

Deze producten staan op het boodschappenlijstje

  •  Doosje eieren 6 stuks 0,99
  • Zak met pasta 0,99
  • Mozzarella 0,45
  • Tomaten 5 stuks 0,99
  • Crackers 0,60
  • Courgette 0,60
  • Geraspte kaas 0,99
  • Appel 2 stuks 0,40
  • Banaan 2 stuks 0,40
  • Griekse yoghurt bakje 0,35
  • zakje havermout 0,40
  • Kipfilet 1,90
  • Zakje Rucola 0,89

    totaal : €9,95 voor in totaal 6 gezonde maaltijden en 2 snacks.

eten6

Ontbijt 1 : Cracker met een gekookt eitje en Rucola sla. Lekker met een banaan er naast.

Ontbijt 2 : Snijdt je appels in kleine stukjes, besprenkel ze met kaneel als je dit in huis hebt en roer ze door de yoghurt. Zelf doe ik er soms ook nog havermout doorheen. Zorg dat je een schep yoghurt overhoud voor het avond eten.

eten5

Lunch 1 : Maak een heerlijke pasta salade met 2 tomaten in stukjes, geraspte kaas en een halve kipfilet.

Lunch 2 : Cracker met tomaat en mozzarella , heerlijk !

eten4
Avond maal 1 : Maak een warme pasta klaar met de andere helft van de kipfilet, gekookte tomaten en een gebakken eitje. Dit is lekker met geraspte kaas eroverheen.

Avond maal 2 : Maak een boeren omelet met een schep griekse yoghurt, de overige eieren en bak de rucola sla en geraspte kaas mee, samen met de laatste tomaat. Maak er courgette spaghetti bij ! of doe de ingrediënten in een muffin vorm en maak ei muffins

eten3

Snack 1 : Snijdt je tweede appel in heel dunne plakjes, besprenkel ze met kaneel en olijf olie en bak ze in de oven tot het dunne chips zijn.

Snack 2 : Prak je banaan en doe er havermout bij, blend dit tot een dikke pap en plaats het ‘’deeg’’ in de oven. Zo maak je een lekkere reep. Zelf maak ik er wel eens kleine bolletjes van of maak ik kleine vormpjes met pompoen pitten of pindakaas.

Voor 1 persoon ben je op deze manier voor ongeveer een tientje verzekerd van 6 maaltijden die gezond en lekker zijn + een snack voor 2 dagen.

eten7

Extra snacks voor €5,00

Zakje wortels 0,89 ( lekker met yoghurt dip )
baby bel netje 6 stuks 1,69
komkommer of paprika 1,00 ( Uit het vuistje of als extra op de cracker)
avocado 1,00 ( voor de gezonde vetten, als dip, in je salade of op de cracker.

Dit zijn mijn tips om gezond te eten met een budget. Maak jij ook vaak gezonde maaltijden voor een klein prijsje? Deel je recept dan in de comments of op onze facebook pagina! We horen graag jouw heerlijke kooksels!

Door: Engelina 

Delen:

1 Reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *